פרסום/קידום ממומן PPC בגוגל אדוורדס

 

באמצעות פרסום ממומן תופיע בגוגל תוך יום אחד

מהו פרסום/קידום ממומן SEM ?

קיימות אפשרויות רבות לפרסום בתשלום של האתר ברשת האינטרנט. הפופולרית והיעילה שבהן:

PPC-  Pay Per Click  ברשת הפרסום של גוגל. אופציה זו נקראת גם Google Adwords. אפשרות זו מומלצת עבור אתרים, במיוחד חדשים, הרוצים להופיע מיידית בתוצאות החיפוש ו/או עבור אתרים הפועלים בנישה תחרותית מאד.

המפרסם יכול ליצור מספר בלתי מוגבל של מילות מפתח ומודעות בניסוחים שונים. מודעות אלה מופיעות מעל או מתחת לתוצאות הטבעיות עם הכיתוב מודעה (לא בכל חיפוש מופיעות מודעות ממומנות).  המפרסם יכול גם לקבוע שהמודעות יופיעו באתרים רגילים, שותפי גוגל, כלומר אתרים שבעליהם שותפים לגוגל בהצגת המודעות וברווחים עליהן.

 

דף תוצאות בגוגל לדוגמא:

כיצד נקבע מיקום המודעה בדף התוצאות ?

מיקום המודעה בדף התוצאות נקבע על פי הקריטריונים הבאים:

  • מהו התקציב המקסימלי שמוכן לשלם המפרסם עבור כל הקלקה.
  • מהו התקציב היומי המקסימלי שמוכן לשלם המפרסם.
  • מהי מידת הרלוונטיות של המודעה עצמה למילות החיפוש שהוקשו.
  • מהי מידת הרלוונטיות של דף הנחיתה למילות החיפוש שהוקשו.
  • מהי רמת התחרות על מילות החיפוש שהוקשו.

החיוב נקבע אך ורק על פי כמות ההקלקות על המודעה וללא קשר לכמות החשיפות שלה.

 

מה מכילה המודעה בגוגל אדוורדס ?

המבנה הבסיסי של מודעת טקסט הוא:

  • כותרת המודעה – מופיעה בצורה מובלטת
  • קישור נראה – הדף באתר שלכאורה אליו יועבר הגולש אם ילחץ על המודעה.
  • קישור בפועל (לא נראה בתצוגה) – הדף האמיתי שאליו יגיע הגולש אם ילחץ על המודעה.
  • טקסט המודעה – שתי שורות של טקסט רגיל

למבנה הבסיסי ניתן להכניס תוספות שונות כמו:

  • Sitelinks – קישורים לדפים חשובים באתר.
  • שיחה – חיוג ישיר לעסק אם הגלישה נעשית במובייל
  • הסבר למודעה – טקסטים קצרים המרחיבים את המודעה

ועוד.

ניתן ליצור מודעות מסוגים נוספים למשל מודעות המכילות תמונות אך אלה יופיעו באתרים מארחים בלבד ולא בתוצאות החיפוש הרגילות של גוגל.

 

מהם היתרונות והחסרונות העיקריים בפרסום ממומן בגוגל אדוורדס ?

יתרונות:

היתרון המשמעותי ביותר הוא החשיפה וההופעה המיידית בתוצאות. ניתן להקים ולהעלות לאוויר קמפיין קידום ממומן מלא ביום אחד. ניתן ליצור עשרות ואף מאות מודעות וניתן להתחרות על מאות ביטויי חיפוש, אם לא למעלה מכך. ניתן לשלוט באופן מוחלט בתקציב משום שיש לקבוע תקציב יומי מקסימלי שאדוורדס לא חורג ממנו (אולי בשקלים בודדים).

חסרונות:

ההופעה בקידום הממומן כרוכה בתשלום לעומת ההופעה בתוצאות הטבעיות שהיא חינמית. המיקומים הטבעיים יכולים להישאר לעיתים גם שנים. לעומת זאת בקידום הממומן ברגע שמפסיקים לשלם נעלמים מיד מן התוצאות.

ההופעה בתוצאות הטבעיות, שהיא חינמית ונקבעת ע"י מגוון קריטריונים, נתפסת כאמינה יותר ע"י הגולשים המודעים לכך שכדי להופיע בתוצאות הממומנות יש לשלם כסף לגוגל, ומי שלא משלם לא מופיע בהן.

 

כיצד מנוהל התקציב בפרסום ממומן בגוגל אדוורדס ?

בעת הקמת הקמפיין הממומן נדרש המפרסם לקבוע תקציב יומי מקסימלי. אדוורדס כמעט ולא יחרוג מתקציב זה. ברגע שהגענו לתקרת התקציב היומי, ייעלמו המודעות שלנו ויופיעו שוב לאחר חצות, כלומר בתחילתו של היום הבא.

כמו כן ניתן להגדיר תקציב ידני מקסימלי לכל קליק, פר ביטוי חיפוש. למשל ניתן להגדיר תקציב של 10 ₪ לקליק עבור הביטוי "רישיון לטרקטור", 7 ₪ עבור "קורס מלגזה" וכו'.

ניתן להגדיר שאדוורדס עצמו יקבע אוטומטית את התקציב לכל הביטויים. אזי אדוורדס תתאים אוטומטית את הצעות המחיר שלך כך שתקבל קליקים רבים ככל האפשר במסגרת התקציב היומי שהגדרת.

הן התקציב הידני והן התקציב האוטומטי נמצאים תחת מגבלת התקציב היומי.

לעיתים איננו מגיעים לתקציב היומי וגם לא לתקציב של כל הקלקה משום שאם התחרות אינה גבוהה, לא גובה גוגל את התקציב המקסימלי שקבע המפרסם. לדוגמא, קבעת שאתה מוכן לשלם על כל הקלקה על ביטוי מפתח מסוים עד 5 שקלים, אך בפועל נגבה ממך סכום ממוצע של 2 שקלים וגם הופעת במקום גבוה בתוצאות. זאת משום שאין כלל תחרות עבור הביטוי או שהתחרות מועטה מאד.

 

כמה זה עולה לי ?

דמי הקמה:

עבור הקמפיין הממומן משלמים למקדם האתר דמי הקמה חד פעמיים נמוכים. איננו גובים תשלום זה מלקוחות הקידום האורגני/טבעי.

תשלום שוטף עבור קליקים:

התשלום החודשי לגוגל עבור הקליקים נקבע ע"י הלקוח, כפי שמפורט בסעיף "כיצד מנוהל התקציב בפרסום ממומן בגוגל אדוורדס", ומשולם מכרטיס האשראי שלו. אין תשלום מע"מ על סעיף זה.

דמי מעקב שוטף ותחזוקה:

אם הלקוח רוצה שמקדם האתר ימשיך לבצע מעקב שוטף ותחזוקה עליו לשלם סכום חודשי נמוך. איננו גובים תשלום זה מלקוחות הקידום האורגני/טבעי.

זוהי הוצאה מוכרת:

כל הוצאות הקמפיין הממומן, ולמעשה כל הוצאה עבור השיווק באינטרנט, מוכרים במלואם למס הכנסה ומע"מ.

 

כיצד מקימים ומנהלים קמפיין פרסום ממומן בגוגל אדוורדס ?

הכנות:

  • בדיקה מעמיקה של מטרות הקמפיין, איזה אתר אינטרנט יש ללקוח ובמה הוא עוסק.
  • מחקר מעמיק של ביטויי המפתח הנדרשים לקמפיין, קביעת הפופולריות של הביטויים ומידת התחרות עבור כל ביטוי.
  • בדיקת מתחרים: מילות המפתח + המודעות הנמצאות בשימוש על ידם.
  • קביעת קבוצות המודעות + המודעות שיוקמו.
  • קביעת דפי הנחיתה שאליהם יופנו הגולשים שיקליקו על המודעות.
  • האם יש צורך בביצוע אופטימיזציה לדפי הנחיתה הנ"ל ? אם כן, תבוצע האופטימיזציה על ידינו או ע"י הלקוח כפי שיונחה על ידינו.
  • האם יש צורך להקים דפי נחיתה נוספים ? בתוך האתר ? מחוצה לו ?

 

ביצוע:

  • הקמת מסע הפרסום.
  • הקמת קבוצת מודעות עבור כל נושא.
  • הקמת מודעות בתוך כל קבוצה וקביעת דף הנחיתה עבור כל מודעה.
  • הזנת ביטויי המפתח שנבחרו בעת ההכנות.
  • הזנת הגדרות הקמפיין: היכן ברשת יופיעו המודעות ? באיזה מדינות ? באיזה סוגי מכשירים ? קביעת תקציב יומי ותקציב לקליק, תוספים למודעות, תאריכי התחלה וסיום, מתי במהלך היממה יופיעו המודעות ועוד.
  • הזנת פרטי החיוב עבור הקמפיין (כרטיס אשראי בינלאומי של הלקוח).
  • וזהו זה. המודעות מתחילות להופיע מספר דקות לאחר השלמת כל ההגדרות.

 

מעקב שוטף ותחזוקה:

במהלך המעקב השוטף והתחזוקה נבדקים ומתעדכנים הנתונים הבאים:

  • מהי כמות החשיפות של מודעות הקמפיין ?
  • מהי כמות הקליקים על כל מודעה ?
  • מהן עלויות הקליקים עבור כל מודעה ?
  • מהן עלויות הקליקים עבור כל ביטוי מפתח ?
  • מהי מידת התחרות עבור כל ביטוי מפתח ?
  • מהו המיקום ממוצע של כל ביטוי מפתח ?
  • ועוד.

כל אלה נותנים מידע חשוב למפרסם על מנת לוודא: האם אכן משתלם לעסק לבצע קמפיין קידום ממומן, מהם ביצועי הקמפיין והאם העסק המפרסם אכן הרוויח מן הקמפיין ?

 

חשיפה:

חשוב להדגיש: כל הנתונים שצויינו בסעיף הקודם חשופים באופן מלא בפני הלקוח משום שהוא מקבל את סיסמאות הגישה מיד עם תחילת הקמפיין.

 

פרסום ממומן ?  קבלו ייעוץ חינם

נשמח לתת לכם ייעוץ ראשוני חינם בנושאי קמפיין פרסום ממומן. נסו אותנו.

דוד גדעוני הוא מומחה מוסמך בגוגל אדוורדס.

צרו איתנו קשר.

 

 

 

Comments are closed