שאלות נפוצות

שאלות נפוצות ותשובות טובות לגבי קידום האתר שלך

 

מה פירוש המונח SEO  ?

SEO הוא ראשי תיבות של Search Engine Optimization  (אופטימיזציה של מנועי חיפוש). זוהי שיטה המתאימה את האתר שלך לשיטות בהן מנועי החיפוש אוגרים, מעדכנים, מסווגים ומדרגים את אתרי האינטרנט. ככל שהדפים שלך יהיו ברמת אופטימיזציה גבוהה יותר, כך ישיגו מיקום גבוה יותר בתוצאות חיפוש אחר מילות מפתח רלוונטיות ולכן יביאו יותר לקוחות פוטנציאליים לאתר האינטרנט שלך. מקדם האתרים מבצע אוסף פעולות, באתר ומחוצה לו, כדי להעלות את רמת האופטימיזציה הנ"ל.

 

למה בכלל צריך קידום אתרים ?  האם כל אתר צריך קמפיין קידום ?

קידום אתרים צריך בגלל התחרות הגדולה, המחריפה משנה לשנה עקב העלייה ההדרגתית בכמות האתרים ברשת והמלחמה המתמדת על תשומת ליבו של הגולש. יחד עם זאת, לא כל אתר צריך קמפיין לקידום אתרים. אם מדובר בנישה מאד ספציפית או נדירה, שאין בה מתחרים, אזי מיותר לבצע קידום אתרים מלא. במקרה כזה נציע לבעל האתר שישלב באתרו טקסט איכותי כולל כותרות רלוונטיות + תמונות + סרטונים, וכן שיפתח חשבונות ויפרסם סטטוסים רלוונטיים בפייסבוק וברשתות החברתיות האחרות.

 

האם קידום אתרים מטרתו רק כדי להופיע במיקום גבוה בתוצאות של גוגל  ?

בהחלט לא. קידום אתרים הוא בעצם אוסף פעולות לשיווק האתר באינטרנט, קרי, להגביר למקסימום את חשיפת האתר ברשת. מיקום גבוה בתוצאות של גוגל מהווה רק אחד מן האמצעים להגביר את חשיפת האתר. אמצעי חשיפה עיקריים נוספים: הקמת פרופילים עסקיים ברשתות החברתיות המובילות, הקמת פרופיל בגוגל עסקים, הקמת ערוץ עסקי ברשת הוידאו יוטיוב, בדיקת התאמת האתר למובייל, פעילות בפורומים מקצועיים, רישום באינדקסים ספציפיים ועוד.

 

מה ההבדל בין קידום אתרים טבעי/אורגני לבין קידום אתרים ממומן ?

קידום טבעי נועד להביא את האתר למיקומים כמה שיותר גבוהים בתוצאות הטבעיות המופיעות במרכז דף התוצאות (10 תוצאות לכל עמוד) וכן לגרום לו להופיע ברשתות החברתיות, ביוטיוב ובפורומים. ובכך לחשוף את האתר בפני כמה שיותר גולשים. קמפיין קידום טבעי דורש זמן רב אך התוצאות מחזיקות למשך שנים. הופעת האתר בתוצאות הטבעיות לא מחייבת תשלום כלשהו לגוגל.

קידום ממומן נועד להציג את האתר במודעות הממומנות (נקראות גם PPC Adwords) המופיעות בצד הדף וחלקן מופיע לעיתים באופן מודגש מעל/מתחת לתוצאות הטבעיות. יש לספק לגוגל פרטי כרטיס אשראי בינלאומי. נדרש לקבוע תקציב יומי מקסימלי. התשלום לגוגל הוא פר הקלקה, כלומר, אם לא לחצו על המודעה אזי לא תחוייב. ניתן להקים קמפיין קידום ממומן ביום אחד. המודעות תפסקנה להופיע מיד עם הפסקת התשלום לגוגל.

להלן דף תוצאות גוגל לדוגמא. המודעות הממומנות מודגשות עם הכיתוב הצהוב "מודעה" (כל הטור השמאלי הוא מודעות ממומנות וכך גם 3 המודעות בחלק העליון מימין). שאר התוצאות הינן התוצאות הטבעיות:

 

דף תוצאות גוגל

דף תוצאות גוגל המציג תוצאות טבעיות ותוצאות ממומנות

 

אלו פעולות מבצע מקדם אתרים כדי לקדם את האתר באופן טבעי/אורגני ?

נניח שאתר אינטרנט בתחום לימודי נהיגה לטרקטורים ומלגזות רוצה להופיע במקום ראשון בגוגל כאשר מקישים את הביטוי "רישיון נהיגה לטרקטור", "קורס מלגזה" וביטויים רלוונטיים נוספים. כמו כן הוא רוצה להופיע ברשתות החברתיות, ביוטיוב, בבלוגים, אינדקסים ובמקומות נוספים, כלומר, לקבל חשיפה מקסימלית. מקדם האתר מבצע שינויים באתר עצמו וכן מבצע פעולות חיצוניות לאתר על מנת להשיג את המטרה. הפעולות המרכזיות הן:

  • קביעת ביטויי החיפוש המתאימים ביותר לקידום
  • שינויים בתוכן האתר, בקוד האתר ובמבנהו
  • בדיקת שימושיות, מכירתיות ואפקטיביות האתר
  • בניית קישורים חיצוניים
  • הפצת מאמרים מבוקרת
  • רישום באינדקסים מקצועיים
  • קידום ברשתות החברתיות
  • קידום מקומי בגוגל עסקים
  • ערוץ עסקי ביוטיוב
  • בדיקת התאמת האתר למובייל
  • איתור פורומים מקצועיים
  • הטמעת מערכת הסטטיסטיקה Google Analytics
  • ניהול האתר בעזרת Google Webmaster Tools

פירוט מלא תמצאו בדף קידום אתרים אורגני SEO

 

מתי מתחילים לראות תוצאות בגוגל ?

לרוב מתחילים לראות תזוזות משמעותיות בתוצאות גוגל תוך חודשיים מתחילת קמפיין הקידום. ככל שהקידום נמשך, משתפרים המיקומים עוד ועוד.

 

אלו סוגי אתרים אתם מקדמים ?

בשלב זה אנו מקדמים אתרי אינטרנט בעברית בלבד, מכל הסוגים.

 

כמה זמן נמשך קמפיין הקידום וכמה זה עולה ?

קמפיין קידום בתוצאות הטבעיות/אורגניות (להבדיל מהתוצאות הממומנות) נמשך 6 חודשים לפחות וכרוך בעבודה רבה. המחיר נגזר ממידת התחרותיות שיש לאתר, האם המתחרים מבצעים קידום מקצועי, וותק האתר, גודל האתר, כמות ביטויי המפתח שיש לקדם, רמת האופטימיזציה שיש לבצע באתר וכו'. לרוב, טווח המחירים ינוע מ- 1500 ₪ לחודש ועד 2500 ₪ לחודש, למשך 6 חודשים לפחות. קמפיין קידום ממומן ניתן להקים תוך יום עבודה אחד בעלות נמוכה. החיוב השוטף לגוגל עבור קליקים נעשה מכרטיס האשראי של הלקוח. אין מע"מ עבור קליקים. כל הוצאות הקמפיין האורגני והממומן, ולמעשה כל הוצאה עבור השיווק באינטרנט, מוכרים במלואם למס הכנסה ומע"מ.

 

כמה זמן נדרש כדי לקדם אתר למקומות גבוהים בתוצאות ?

קידום אתר תלוי בכמה גורמים:

כמות ואיכות הקישורים המצביעים לאתר, איכות האתר (במיוחד איכות התוכן), פופולריות ברשתות החברתיות ובפורומים, עד כמה תחרותי השוק שבו האתר פועל וכמה קשה אתה רוצה לעבוד כדי לקדם את האתר.

עבור אתרים מקושרים ובנויים היטב בשוק לא תחרותי מדי, נתחיל לראות תוצאות טובות תוך חודשיים.

עבור אתרים חדשים לגמרי בשוק תחרותי, נתחיל לראות תוצאות טובות תוך שלושה חודשים ומעלה.

בכל מקרה, אנו צריכים להיות עם היד על הדופק גם לאחר מכן.

 

האם יש התחייבות לתוצאות הטבעיות ?

לרוב יש התחייבות לעמוד משוער בגוגל, למשל עמוד ראשון (יש 10 תוצאות בכל עמוד) ולעיתים אף טווח מקומות (למשל 1-5) שבו יופיע האתר בתוצאות, עבור חלק מביטויי המפתח, בתום הקמפיין. לא ניתן להתחייב למיקום מדוייק, וזה גם לא יהיה מקצועי, משום שהדבר תלוי בפרמטרים רבים שחלקם אינו תלוי במקדם האתר (פעולות שמבצעים המתחרים הקיימים, הופעת מתחרים חדשים, שינויים במתודולוגיות הדירוג של מנועי החיפוש וכו').

 

כמה זמן יחזיק הקידום שבוצע ? האם בתום קמפיין הקידום תהיה ירידה במיקומים ?

השפעת קמפיין קידום אתרים של 6 חודשים היא לכמה שנים טובות. קשה לדעת כמה שנים משום שלא ניתן לדעת אילו חידושים והתפתחויות יופיעו. ובכל זאת, האם תהיה ירידה במיקומים בתום הקמפיין ? התשובה תלוייה במספר גורמים: כמה תחרות יש, פעולות המתחרים הקיימים, כניסה של מתחרים חדשים, שינויים בשיטות הדירוג של מנועי החיפוש, פעולות מקדם האתרים ו/או בעל האתר ושיטות העבודה שננקטו ע"י מקדם האתרים כאשר הקמפיין היה פעיל.

הסבר:

כאשר מדובר בסביבה תחרותית עשוייה להיות ירידה איטית במיקומים, בגלל פעולות המתחרים הקיימים וכניסת מתחרים חדשים, אלא אם יתבצעו פעולות שימור מיקומים (אין בעיה כזו בסביבה שאינה תחרותית או בנישה מאד ספציפית).

בתום קמפיין הקידום יכול בעל האתר להחליט שהוא זה שיבצע את פעולות השימור או שיבקש ממקדם האתרים לבצע זאת (תמורת תשלום מופחת).

אלו פעולות יכול לבצע בעל האתר כדי לשמר מיקומים ?

בעיקר 3 סוגי פעולות: עדכון והוספת תכנים איכותיים לאתר על בסיס קבוע, השגת קישורים חדשים שיצביעו לאתר (חילופי קישורים, הפצת מאמרים מקצועיים, רישום באינדקסים איכותיים ועוד) ופעילות ברשתות החברתיות ובפורומים.

מה כוונתי באמירה: "עשוייה להיות ירידה במיקומים בגלל שיטות העבודה שננקטו ע"י מקדם האתרים כאשר הקמפיין היה פעיל" ?

כאשר הלקוח מבקש לסיים את קמפיין הקידום, ישנן חברות קידום אתרים הגורמות לירידה משמעותית במיקומים ובכך מביאות לירידה משמעותית בפופולריות האתר. כיצד? הן מסירות קישורים איכותיים שהציבו בעת הקמפיין וקישרו לאתר שלכם. זמן מה לאחר שהורדו הקישורים, המיקומים צונחים וכמות הגולשים המגיעים לאתר יורדת בהתאם. אנו מדגישים נושא זה משום שזוהי בהחלט לא שיטת הפעולה שלנו. כיצד אנו מוכיחים זאת ? בסיום הקמפיין אנו מספקים ללקוח את רשימת הקישורים המצביעים לאתר שלו, נכון לעכשיו. אזי הוא יכול לבדוק בהמשך, בכל עת, האם הקישורים נשארו, אם לאו.

הערה: לפעמים קישורים "נופלים" באופן טבעי, למשל כאשר אתר/דף מסויים שקישר אליך נסגר, או שודרג, אך אלה הם מקרים מעטים יחסית.

 

האם אקבל דוחות שוטפים במהלך קמפיין הקידום ובסיומו ?

אחת לחודש יסופק ללקוח דוח אקסל ובו הנתונים הבאים:

– המיקום בגוגל של כל אחד מביטויי החיפוש המקודמים. הדוח הראשון יימסר לפני תחילת הפעילות, וכל דוח יכיל גם את הנתונים מהחודשים הקודמים, כך שניתן יהיה לראות ולהשוות בקלות את ההתקדמות.

– כמות הגולשים באתר בחודש האחרון. גם במקרה זה הדוח יכיל גם את הנתונים מהחודשים הקודמים.

בסיום הקמפיין יסופק דוח נוסף: הקישורים המצביעים לאתר שלך.

 

האם גולשים שיגיעו לאתר שלי אכן יבצעו רכישות ?

זה תלוי. האם השירות או המוצר המוצע איכותיים ?  האם האתר איכותי ועשיר במידע ?  האם האתר ידידותי לגולש ?  האם הגולש מבין מיד מהי מטרת האתר ומה הוא מציע ?  האם הניווט באתר קל ואינטואיטיבי ?  האם האתר נראה אמין וסמכותי ?  האם יש לך דף המלצות של לקוחות אמיתיים ?  האם קל ליצור קשר עם בעלי האתר ?

 

האם יש לקוחות הממליצים עליכם ושאוכל לשוחח איתם ?

בהחלט כן. בקר בדף הלקוחות הממליצים שלנו. תוכל לראות שם פרטי קשר מלאים של כל אחד מהלקוחות האלה.

 

כמה זמן אתם עובדים בתחום ?

"יער אתרים ירושלים" הוקמה בשנת 2005 ומאז היא עוסקת בקידום אתרים בלבד.

 

האם יש פעולות קידום אתרים שאוכל לבצע בעצמי חינם ?

בהחלט כן. בקר בדף "קידום אתרים שאוכל לבצע בעצמי חינם" וראה.

 

האם ההשקעה בקידום האתר משתלמת ?

אם האתר פועל בתחום תחרותי כלשהו אזי ההשקעה משתלמת, חד משמעית.

 

כיצד תתנהל התקשורת בינינו ?

תקשורת ישירה תתנהל באמצעות האימייל והטלפון ישירות מול דוד.

 

האם תשתפו אותי בכל השינויים שתבצעו באתר שלי, ותספקו לי מידע מפורט על ההמלצות והנימוקים שלכם עבורן ?

אנו פועלים בשקיפות מלאה. כל שינוי/עדכון שנרצה לבצע באתר יפורט באימייל ויחייב אישור מקדים של בעל האתר.

 

רוצה לשאול אותנו שאלות נוספות ?

אנחנו כאן לענות לך. צור איתנו קשר.

 

שאלות ותשובות נפוצות בקידום אתרים

שאלות ותשובות נפוצות בכל נושאי קידום אתרים

Comments are closed