דרכים להשגת קישורים חינם לאתר שלך

מדוע חשוב להשיג קישורים חינם לאתר ?

בדבר אחד אין ספק: הדרך הטובה והאפקטיבית ביותר לקדם אתר באינטרנט (קידום טבעי/אורגני), במיוחד כאשר מדובר בביטויים תחרותיים, היא להשיג קישורים חיצוניים שיצביעו לאתר שלכם (זאת בתנאי שהאתר שלכם מכיל תוכן רלוונטי הכולל בתוכו את ביטויי החיפוש, במיוחד ב- Title).

קישור המצביע מאתר אחר (קישור חיצוני) לאתר שלכם מעלה את ערכו ודירוגו של האתר בעיני מנועי החיפוש, גוגל למשל, זאת משום שמנועי החיפוש נותנים משקל רב מאד לקישורים חיצוניים המצביעים לאתר שלכם ובמיוחד אם קישורים אלה מגיעים מדפים איכותיים ורלוונטיים לאתר שלכם.

חשוב מאד: אם הקישור מכיל מילות מפתח רלוונטיות (נקרא 'קישור טקסטואלי'), ערכו רב הרבה יותר.

כך לדוגמא, נניח שפרסמתם מאמר בבלוג כלשהו בנושא קורס לרישיון לרכב ציבורי. אם בתוך מאמר כזה יהיה קישור שיכיל את המילים קורס לרכב ציבורי ויצביע לאתר שלכם, העוסק גם הוא בתחום, אזי מנועי החיפוש יעלו את דירוג האתר שלכם עבור הביטוי 'קורס לרכב ציבורי'. ככל שיהיו יותר קישורים כאלה וככל שיגיעו מאתרים רלוונטיים ואיכותיים יותר, כך יעלה דירוגו של האתר שלכם !  יחד עם זאת, אסור להגזים בכמות הקישורים המכילים טקסט זהה ויש לגוון בטקסט הקישור משום שאחרת אתם עלולים להיחשב כספאמרים.

נקודה חשובה: אם בצמוד לקישור החיצוני מופיע תג nofollow (* ראו למטה הסבר על התג) אזי לקישור אין ערך רב מבחינת קידום במנועי החיפוש אבל עדיין יביא לאתרכם תנועה של גולשים. נוסף על כך, טוב שיש גם קישורים כאלה משום שזה הופך את קמפיין הקישורים שלכם לקמפיין טבעי בעיני מנועי החיפוש.

 

להלן השיטות העיקריות להשגת קישורים חינם לאתר:

 

  1. הרשמו לאתרי סימניות כדי שגוגל יגלה אתכם במהירות

אלו אתרים שבהם תוכלו להכניס תאור קצר + קישור לאתר שלכם. אתרים אלה נסרקים בתדירות גבוהה ע"י גוגל ולכן הם טובים במיוחד כדי לגרום לכך שגוגל יגלה במהירות את האתר החדש שלכם שזה עתה עלה לאויר. על מנת למצוא אתרי סימניות חפשו בגוגל: 'אתרי סימניות' או 'social bookmarking'. דוגמאות לאתרי סימניות ישראליים:

http://www.shaveh.co.il/  

http://www.hazarkor.co.il/  

http://www.tapuz.co.il/Hit/  

 

  1. כתבו מאמרים ופרסמו אותם באתר מאמרים

פרסום מאמר מקצועי מטעמכם באינטרנט הוא דרך טובה להעלאת דירוג האתר וליצירת תנועה לאתר, ולכן מהווה אמצעי קידום אתרים טוב. גולש אינטרנט המתעניין או מחפש מידע על התחום שלכם ויקרא את המאמר שלכם, המופיע באתר מאמרים או בכל אתר אחר, סביר להניח שגם יבקר באתר שלכם. כתבו מאמר מקצועי ואיכותי בן כמה מאות מילים לפחות, העוסק בתחום שאותו תרצו לקדם. אל תכניסו פרסומת ישירה לעסק שלכם. דאגו שביטוי המפתח יופיע בכותרת המאמר, יופיע פעמיים-שלוש בטקסט, וכן כקישור טקסטואלי שיצביע לאתר שלכם מתוך המאמר. בד"כ ניתן להציב במאמר עד 3 קישורים. פרסמו את המאמר חינם באתר מאמרים אחד (אל תשכפלו אותו). כדי למצוא אתרי מאמרים הקישו בגוגל 'מאמרים' או 'articles' אם אתם מפיצים מאמרים באנגלית. אתרי מאמרים ישראליים לדוגמא:

www.articles.co.il

www.reader.co.il

www.maker.co.il

 

  1. הפיצו הודעה לעיתונות

בחלק גדול מאתרי המאמרים שהוזכרו בסעיף הקודם ניתן לפרסם הודעה לעיתונות, קרי, כעין מאמר שיווקי קצר המתאר את האתר שלכם או מוצר או שירות חדש מטעמכם. הקפידו להציב את המאמר בסיווג "הודעות לעתונות". אל תשכחו להכניס למאמר קישורים עם מילות המפתח הרצויות. גם כאן אל תשכפלו את המאמר.

 

  1. בצעו חילופי קישורים

השיטה הקלסית להשגת קישורים היא חילופי קישורים עם אתרים העוסקים בתחומים דומים לשלכם. תמורת הצבת קישור באתר שלכם תקבלו קישור מהאתר האחר. עדיף לנקוט בשיטת החילוף המשולש, קרי, האתר שלכם מצביע לאתר השני ובתמורה אתם מקבלים קישור מאתר שלישי.

חשוב: אל תקשרו לאתרים מפוקפקים משום שזה עלול לפגוע בכם מבחינת SEO.

 

  1. רשמו את האתר באינדקסים נושאיים

רישום האתר באינדקסים מספק קישור לאתר מאותם אינדקסים ולכן מסייע ב- SEO וגם נותן תנועה לאתר, אם כי לרוב מועטה. ברוב המקרים הרישום הוא חינם. הקישור הוא בדרך כלל בעל ערך נמוך בגלל כמות הקישורים היוצאת מאותו אתר וגם משום שהקישור בדרך כלל רגיל ולא טקסטואלי. כדי למצוא אינדקסים בתחום עיסוקכם פשוט הקישו בגוגל למשל 'אינדקס מטפלים'.

 

  1. פתחו בלוגים והציבו בהם מאמרים

ברשת האינטרנט יש אתרים רבים בהם תוכלו לפתוח בלוג חינם ולהציב בו מאמרים, טקסטים שונים והגיגים ובתוכם קישורים המצביעים לאתר שלכם. הקפידו להציב טקסט מקורי בלבד. כדי למצוא אתרים כאלה הקישו בגוגל 'בלוג' או 'פתיחת בלוג' או 'free blog'.  דוגמאות לאתרי בלוגים:

https://www.blogger.com/

http://israblog.nana10.co.il/

 

  1. בנו אתרי חינם

ברשת האינטרנט יש אתרים רבים בהם תוכלו לפתוח אתרי חינם ולהציב בהם מאמרים וטקסטים שונים ובתוכם קישורים המצביעים לאתר שלכם. כדי למצוא אתרים כאלה הקישו בגוגל 'בניית אתר חינם' או 'free site building'. דוגמאות לאתרים ישראליים שבהם ניתן לפתוח אתר חינם:

http://www.web2all.co.il/AdvertiserForm.asp

http://www.ios.st

הקפידו להציב טקסט מקורי בלבד.

 

  1. כתבו מאמר והציעו אותו לפרסום בלעדי

כתבו מאמר או פוסט איכותי, הציבו בו קישור טקסטואלי לאתרכם והציעו אותו לפרסום בלעדי באתר או בבלוג איכותי העוסק בתחום שלכם.

 

  1. הציעו לכתוב תוכן שיווקי לאתר

אם יש לכם כשרון בכתיבה שיווקית הציעו לבעלי אתרים, העוסקים בנושאים דומים לאתרכם, לכתוב עבורם תוכן שיווקי או דף מכירה לאתר שלהם בתמורה לקבלת קישור קרדיט לאתר שלכם.

 

  1. בקשו מחברים, קרובי משפחה ושותפים להציב קישור

אם אתם מכירים קרובי משפחה, חברים ושותפים שיש להם גישה לאתר אינטרנט בבעלותם או בניהולם, אזי בקשו מהם להציב קישור טקסטואלי שיצביע לאתר שלכם.

 

  1. בקשו מאתרים ללא כוונת רווח להציב קישור

לעיתים תגלו ברשת אתרים ללא כוונת רווח, למשל אתרים של מכללות או אוניברסיטאות או אתרים ממשלתיים, המנהלים רשימות של אתרים בתחומים שונים. אם האתר שלכם שייך לאחד מהתחומים הללו כתבו אימייל מנומס למנהל הרשימה ובקשו ממנו להכליל בה את אתרכם. בקשו קישור מהמוסד בו למדתם. זאת יש לדעת: לקישורים מאתרים מסוג edu ac ו- gov יש ערך רב יותר מקישורים הבאים מאתרים רגילים.

 

  1. הגיבו בפורומים ובבלוגים רלוונטיים

השתתפו בדיונים בפורומים ובבלוגים, בעיקר בתחום עיסוקכם, וצרו קישורים בתוך התגובות שלכם, במידת האפשר, אך מבלי להגזים. קחו בחשבון שברוב המקרים מוצמדת תגית nofollow לקישורים. כדי למצוא פורומים הקישו בגוגל 'פורום' או 'forum'.

 

  1. פתחו כרטיס ברשתות חברתיות

פתחו כרטיס באתרי פייסבוק, טויטר, לינקדין, גוגל פלוס, קפה דה מרקר ועוד. אל תשכחו להציב בהם קישור לאתרכם. אמנם הקישורים מרוב הרשתות החברתיות הם מסוג nofollow אך השמועה אומרת שמנועי החיפוש נותנים להם משקל מסויים. מעבר לכך הם גם יביאו גולשים לאתר ויעלו את המודעות אליכם.

 

  1. הוסיפו כפתור שיתוף לאתר שלכם

הוסיפו לאתר שלכם כפתור שיתוף ברשתות חברתיות שאותו תקבלו חינם מאתר addthis.com. כל משתמש שיבצע שיתוף יגרום להוספת קישור לאתר שלכם. אמנם הקישורים הם nofollow אך יש להם ערך מסויים משום שמדובר ברשת חברתית.

 

  1. הפיצו סרטוני וידאו ביוטיוב ובאתרי סרטונים

העלו סרטונים לאתרי וידאו כמו יוטיוב ואחרים. הצמידו תאור רלוונטי לסרטון ואל תשכחו להציב קישור לאתר. כמו כן תוכלו להציע את הסרט לפרסום באתרים רלוונטיים אחרים תמורת קישור לאתרכם. אם מדובר בסרטון המתעד ארוע חשוב בתחום עיסוקכם תוכלו אף להציעו לאתרים רלוונטיים תמורת מתן קישור קרדיט לכם.

 

  1. כתבו מכתבי המלצה

אם קניתם מאתר או מספק כלשהו מוצר או שירות, והייתם מרוצים מן הקניה, חפשו באתר שלו האם יש דף המלצות של לקוחות מרוצים. אזי תוכלו לשלוח לאתר המלצה מפורטת ומושקעת ובסופה קישור טקסטואלי לאתר שלכם. המלצה כזו תפורסם בדרך כלל.

 

  1. כתבו ביקורת חיובית

דרך טובה לבקש קישור מאתר אחר היא כתיבת ביקורת חיובית על המוצר או השירות שהאתר, שממנו אנחנו רוצים קישור, מציע. עסקים וחנויות מקוונות תמיד מחפשים להציג המלצות או ביקורות חיוביות מאתרים אחרים ואובייקטיביים. אפשר לכתוב מאמר באתר שלכם בו אתם מספקים ביקורת רצינית, איכותית וחיובית על המוצר. לאחר כתיבת הביקורת, עליכם לשלוח מייל מנומס לבעלי האתר ממנו אתם רוצים את הקישור ולספר לו על הביקורת החיובית שכתבתם וכמה אתם אוהבים את המוצר או השירות שלו. כמובן, חשוב לרמוז לבעל האתר שאתם תשמחו אם הוא יואיל בטובו לגמול לכם בקישור מאתרו.

 

  1. הרשמו לאתרי RSS

אם אתם מנהלים את תוכן האתר שלכם בפורמט RSS: ישנם אתרים ברשת המאפשרים להוסיף את ה- RSS של האתר/הבלוג שלכם. בכל פעם שתפרסמו קטע (פוסט) חדש יווצר באופן אוטומטי קישור אליכם באתר ה- RSS. על מנת למצוא אתרים כאלה חפשו בגוגל: 'אינדקס ערוצי RSS'

 

  1. כתבו טקסטים שאנשים ירצו לקשר אליהם

הטיפ החשוב ביותר: העלו לאתר שלכם טקסטים איכותיים שאנשים ירצו לקשר אליהם (זה נקרא Link Bait כלומר "פתיון קישורים"): מאמרי " כיצד לבצע" בתחום שלכם, רשימות שימושיות (למשל רשימה זו), סקרים, מחקרים ותחקירים, תחרות או חידון נושא פרסים, בחינת ידע, ניסוי שערכתם, סיפורים מצחיקים או מעניינים, שאלות נפוצות ותשובות עליהן, תאור כנס מקצועי שנכחתם בו, בונוסים חינם, מיתוסים והיחס שלכם אליהם, תרגום מאמר או פוסט שימושי מאנגלית לעברית ועוד.

 

  1. גרמו לאנשים לקשר אליכם באמצעות שיפור המיתוג שלכם

אם תהיו פעילים ברשת האינטרנט בעיקר בתחומים הבאים, תהיו מוכרים, תשפרו את המיתוג שלכם ותגרמו לאנשים לקשר אליכם מרצונם:

הגיבו ברצינות לשאלות בתחומי עיסוקכם בפורומים ובבלוגים.

פתחו חשבונות ברשתות חברתיות: פייסבוק, טוויטר, לינקדין, גוגל פלוס, קפה דה מרקר ועוד.

שלחו ניוזלטר בתדירות קבועה. בתוכו יהיו הפניות לאתר שלכם.

פרסמו מאמרים במקומות שונים וכתבו בלוג אחד לפחות.

כתבו תכנים איכותיים באתר שלכם.

השתתפו ואף הרצו בכנסים בתחום עיסוקכם.

 

  1. צרו תיבת "קשר אלינו"

אם האתר שלכם הוא כזה שכמות גדולה של גולשים מבקרים בו ומפיקים ממנו תועלת, תוכלו לנצל את קהל המבקרים להשגת קישורים. הפיקו באנר קטן עם הכיתוב "קשר אלינו" ובתוכו קישור לאתר שלכם. הפכו את השימוש בבאנר לקל לגולשים, אפשרו להם להעתיק את הקוד ולהשתמש בו באתר שלהם בקלות.

 

  1. הציעו קופוני הנחה

הציעו קופוני הנחה באמצעות אתרים כמו גרופר, גרופון, buy2 ועוד. בתוך הקופון וודאו שמופיע קישור לאתר שלכם.

 

  1. הציעו הנחות לגולשי אתרים שמהם אתם רוצים קישור

הציעו לאתר, שממנו אתם רוצים לקבל קישור, להציב מודעת מבצע לגולשי האתר, למשל 10% הנחה ברכישת הפריט שאותו אתם מציעים, למי שיציין שהגיע דרך המודעה הנ"ל. בתוך המודעה תהיה תמונה + תאור המבצע + קישור לאתר שלכם.

 

  1. גלו את הקישורים לאתרי המתחרים ונסו לקבל גם

דרך טובה מאד להשגת קישורים היא לגלות מאלו אתרים מקשרים לאתרי המתחרים שלכם ולנסות להציב שם קישורים שיצביעו אליכם.

כיצד תדעו מאילו אתרים מקשרים למתחרים שלכם ?

הכניסו את כתובת האתר הנבדק לכאן: http://www.backlinkwatch.com/

נסו לקבל קישורים מהאתרים הנ"ל גם לאתר שלכם. בחלק מן המקרים גם תצליחו.

 

  1. גלו את הקישורים הקיימים לאתר שלכם ובצעו עליהם אופטימיזציה

גלו את הקישורים המצביעים לאתר שלכם בעזרת השיטה שתוארה בסעיף הקודם אם כי הדרך הטובה ביותר היא באמצעות הכלי Google Webmaster Tools (דורש הטמעת קוד אימות באתר שלכם).

כך תגלו חלק ניכר מהקישורים המצביעים לאתר שלכם. עברו על הרשימה, וודאו שהקישורים אמנם מצביעים לדפים עדכניים ולא למשל לדומיין הישן שלכם או לדפים שאינם קיימים, וודאו שהקישורים מכילים מילות מפתח החשובות לכם ושהם מצביעים לדפים הנכונים. פנו לאתרים המקשרים אליכם ובקשו תיקונים במידת הצורך.

 

  1. פתחו כרטיס בגוגל עסקים

חפשו בגוגל 'גוגל עסקים'. היכנסו בעזרת חשבון הג'ימייל שלכם ועקבו אחר ההוראות. הקפידו להכניס את כתובת האתר שלכם.

 

 

———————————————————————————–

 

 

* מהו תג nofollow ?

זהו תג המסמן לזחלנים של מנועי החיפוש שלא לעקוב אחר הקישור ולמעשה כמעט ולא לתת נקודות זכות לאתר בגינו של הקישור. כיצד יודעים אם מוצמד תג זה לקישור שלנו ? עמדו בתוך הדף שבו מוצב הקישור, הקישו מקש ימני ובחרו "view source" או "צפה במקור הדף". בדף המתקבל בחרו Ctrl-f (חיפוש) ואתרו את כתובת האתר שלכם. אם בצמוד אליה תראו את המונח nofollow אזי לקישור אין ערך רב מבחינת SEO אך יש לו ערך מבחינת הבאת גולשים לאתר. נוסף על כך הוא הופך את קמפיין הקישורים לקמפיין טבעי יותר משום שבתמהיל הקישורים יהיו קישורים מסוגים שונים.

 

Comments are closed