ניהול מוניטין ודחיקת תוצאות שליליות

ניהול מוניטין אישי ועסקי ברשת ודחיקת תוצאות שליליות לאחור

 

הסודות והשיטות היעילות ביותר לדחיקת התוצאות השליליות. חלקן תוכלו לבצע בעצמכם חינם.

 

מהו ניהול מוניטין או פרסום שלילי ברשת האינטרנט ?

 

ניהול מוניטין משמעו, הגברת הנוכחות וכמות האזכורים החיוביים ברשת האינטרנט של אדם או חברה. ניהול מוניטין רלוונטי הן עבור אנשים או חברות ללא מוניטין ברשת כלל, או בעלי מוניטין מצומצם, והן עבור אנשים או חברות עם מוניטין שלילי, קרי, אזכורים שליליים ברשת.

משמעות הופעת מוניטין שלילי באינטרנט פשוטה:

מאן דהוא מקיש את שמכם המלא או שם החברה העסקית שלכם בתיבת החיפוש בגוגל, עם גרשיים או בלעדיהם, ובחלק מן התוצאות מתנוסס השם בהקשר שלילי ו/או מביך ו/או פוגע בפרטיותכם (יתכן ושמכם כלל לא יופיע. מיד נתייחס לנושא זה).

מעסיקים או לקוחות או שותפים פוטנציאלים, מנהלי כח אדם, חברות השמה ועוד עשויים לבצע חיפוש קצר של שמכם/שם עסקכם המלא בגוגל כדי לדלות כמה שיותר אינפורמציה עליכם. מידע או מוניטין שלילי מעין זה יכול להיות קריטי מבחינת המעסיק השוקל להעסיק אתכם, לקוח המבקש לרכוש מכם מוצר או שירות, או גורם המבקש להיכנס לשותפות עסקית עמכם. תארו לכם מצב בו אתם משווקים מוצר יקר ומישהו השמיץ אתכם בפורום כלשהו כינה אתכם 'רמאים' וטען שהמוצר לא שווה דבר, רחמנא ליצלן. וישנם פרסומים מביכים וקשים הרבה יותר. אם למשל אתה אמן מפורסם ומישהו כתב משפט או כתבה שלילית אודותיך, הדבר יכול לפגוע קשות בפופולריות שלך. לעיתים רחוקות עשוי אף להופיע מידע הפוגע בפרטיותכם כמו למשל הופעת מספר תעודת הזהות שלכם, או מספר חשבון הבנק או מספר כרטיס האשראי שלכם, ועוד.

לסיכום: ניהול מוניטין הוא גם בניית/יצירת מוניטין מאפס, הגברת מוניטין מצומצם והדחקת מידע שלילי לתחתית תוצאות החיפוש.

 

האם ניתן למחוק תוצאות שליליות מהרשת או רק לדחוק אותן לאחור ?

 

ברוב המקרים קשה למדי ולפעמים כלל לא ניתן למחוק פרסומים שליליים. הבשורה הטובה היא שניתן בהחלט, ברוב המקרים, לדחוק אותם לאחור בתוצאות לעמוד השני והשלישי שבהם מבקרים מועטים.

מחיקת פרסום שלילי תלויה בדרך כלל ברצונו הטוב של מנהל האתר או בעל החשבון שבו היא פורסמה ולכן היא עשויה להיות בעייתית אם אותו גורם מסרב לשתף פעולה. יחד עם זאת, מחיקת פרסום שלילי היא הפעולה היעילה והטובה ביותר.

במקרים מסוימים ומוגבלים, עשויה גוגל להסכים להסיר מתוצאות גוגל מידע הפוגע בפרטיותכם (מספר תז, חשבון בנק וכו') אם תוגש בקשה מסודרת.

 

דוגמאות למוניטין או פרסום שלילי באינטרנט

 

  • נתבעתם למשפט פלילי או אזרחי ושמכם מופיע כחלק מפרוטוקול הדיון המתפרסם באחד האתרים המשפטיים ברשת.
  • הושמצתם אישית או עסקית בדיון שהתפתח בפורום כלשהו.
  • מישהו כתב ביקורת שלילית על מוצר או שירות שלכם באתר מרכזי כלשהו, למשל טוקבקיסט אלמוני שכתב תגובה לכתבה באתר מרכזי.
  • חברה מתחרה יזמה כתיבת ביקורת שלילית נגדכם בפורום או בבלוג כלשהו.
  • פרטים אישיים כמו למשל מספר תעודת הזהות וחשבון הבנק שלכם מופיעים ברשת.
  • ועוד …

 

כיצד בודקים תוצאות שליליות ואת מידת חומרתן ?

 

לפני בדיקת השם שלכם בגוגל בצעו יציאה מסודרת מחשבון הג'ימייל שלכם (לא לסגור עם ה- X אלא עם הלחצן "צא" או "Exit"). זאת משום שבדיקת מיקום בגוגל כאשר חשבון הג'ימייל שלכם פעיל יכולה להשפיע על דירוג התוצאות.

יש לבדוק את השם בגוגל בכמה אופנים (לדוגמא):

דוד גדעוני  (טקסט חופשי בעברית)

"דוד גדעוני" (השם המלא בעברית מוקף בגרשיים)

David Gidony (טקסט חופשי באנגלית)

""David Gidony (השם המלא באנגלית מוקף בגרשיים)

 

עברו על הרשימה בשני הדפים הראשונים ובדקו: האם שמכם מופיע בהקשר שלילי באתרים גדולים וידועים ?  בפורומים חזקים ? באתרים חלשים ? האם זה אתם או מישהו עם שם זהה לשלכם ? ככל שיהיו יותר אתרים חזקים מעין אלה, עם מוניטין או אזכור שלילי של השם שלכם, אזי הבעיה חמורה יותר. אם הפרסום השלילי מופיע רק באתרים קיקיוניים אזי הוא קל יותר לטיפול.

 

ניהול מוניטין: מה אנחנו עושים על מנת לתקן מוניטין/פרסום שלילי ?

 

שמירה על חשאיות ודיסקרטיות

חשוב מאד: בגלל רגישות הנושא אנו שומרים בקנאות על פרטיותם של לקוחותינו. לעולם לא נגלה לצד שלישי פרטים מזהים כלשהם על לקוחות המבקשים הדחקת אזכורים שליליים.

 

בדיקת חומרת הבעיה

נבצע את הבדיקה שתוארה בסעיף הקודם ("כיצד בודקים תוצאות שליליות ואת מידת חומרתן")  על מנת לנתח את היקף הבעיה וחומרתה. נתעד את התוצאות בגיליון אקסל.

 

נבקש למחוק פרסומים שליליים

הדבר הראשון שנעשה (משום שהוא הטוב ביותר לעשותו): ניצור קשר עם מנהלי האתרים ו/או בעלי החשבונות שבהם מופיעות התוצאות השליליות ונבקש בנימוס רב למחוק אותן. נסביר בפרוט מהו הנזק הנגרם לכם מן הפרסום. נתעד את פרטי האתר שבו מופיע הפרסום השלילי, תאריך הפניה, נוסח הפניה, תגובת מנהל האתר וכו'.

מנסיוננו, תגובות מנהלי האתרים נחלקות לסוגים הבאים:

- היענות לבקשה והורדת האזכור השלילי. אזי יש להמתין כמה ימים (לעיתים עשוי לקחת עד כשבועיים-שלושה) עד שגוגל "יגלה" את העדכון ויוריד את הפרסום השלילי מן התוצאות.

- לעיתים האתר מבקש תשלום על מנת להוריד את הפרסום השלילי. כן, גם זה קורה לצערנו. כל דרישה כזו תישקל לגופה.

- לעיתים נזכה להתעלמות מוחלטת מן הבקשה.

- לעיתים ניתקל בסירוב לבצע את הבקשה בתירוצים שונים.

- לעיתים נגלה שאין כלל באתר כתובת אימייל או טלפון שאליהם נוכל לפנות (ובכל זאת, יש לנו דרכים לגלות מי עומד מאחורי האתר ואז ניזום פניה אליו).

אם מדובר בהוצאת לשון הרע ובעל האתר מסרב להוריד את הפרסום או מתעלם מפנייתנו – נמליץ ללקוח לערב את עורך הדין שלו.

כאמור, אם מדובר בהופעת מידע הפוגע בפרטיות, כמו למשל מספר תעודת הזהות שלכם, או חשבון הבנק או כרטיס האשראי שלכם וכדומה, ומנהלי האתר מסרבים להסיר את המידע, נפנה לחברת גוגל באופן מסודר ונבקש להסיר את המידע מתוצאות גוגל. יחד עם זאת חשוב להבין: לגוגל אין השפעה על מידע המופיע באתר עצמו, כלומר, אם גולש יגלוש לאתר ישירות הוא עדיין יראה את המידע, כל עוד מנהל האתר לא מחק אותו.

אגב, באיחוד האירופי כבר ניתן לפנות ישירות לחברת גוגל ולבקש להוריד פרסום שלילי אם הוא מהווה לשון הרע, אך נכון לשנת 2015 עדיין לא ניתן לעשות זאת בישראל אלא אם יש צו בית משפט.

 

נאסוף מידע לצורך הגברת הפרסום והמוניטין החיובי ברשת

השיטה העיקרית, שננקוט במקביל לניסיון למחוק אזכורים שליליים, היא יצירת אזכורים חיוביים שידחקו את האזכורים השליליים לדף השני והשלישי של התוצאות. לשם כך נאסוף מידע מקיף ככל האפשר עליכם, מרשת האינטרנט וממכם באופן ישיר, על מנת ללמוד על מקצועכם, שם העסק שלכם אם יש כזה, אופי הפעילות שלכם, תחביבים, מאמרים שפרסמתם, פעילות למען הקהילה, הישגים בולטים ועוד. נבדוק האם יש לכם חשבונות ברשתות החברתיות, בפורומים, באתרי מאמרים ועוד. כל זה ישמש להגברת הפרסום והמוניטין החיובי ברשת ולדחיקת התוצאות השליליות לאחור.

הבהרה חשובה: לעולם לא נעביר מידע שייאסף עליכם לצד שלישי כלשהו. המידע משמש אך ורק לצורך חיזוק המוניטין החיובי שלכם, כאמור.

 

ומה אם אין לי כלל אזכורים באינטרנט ואני רוצה כאלה ?

יצירת תוצאות ופרסום חיובי ברשת טובים לא רק לצורך דחיקת תוצאות שליליות אלא גם ליצירת נוכחות חיובית עבור אנשים או חברות שאין להם כלל נוכחות או אזכורים ברשת.

 

ניצור ונקדם מספר גבוה של אזכורים חיוביים על מנת להדחיק את האזכורים השליליים

הפעולות העיקריות שנבצע על מנת שיהיו לכם אזכורים חיוביים רבים ככל האפשר ברשת:

 

  • מדיה חברתית:

נפתח עבורכם חשבונות ברשתות החברתיות העיקריות (אם עדיין אין לכם): פייסבוק, גוגל פלוס, לינקדין, טוויטר ועוד. נרשום בהם מספר פוסטים ונבקש ממכם גם לעשות זאת. נבצע אופטימיזציה בחשבונות קיימים שלכם ברשתות החברתיות.

 

  • יוטיוב:

נפתח חשבון ביוטיוב ונעלה סרטונים שלכם ליוטיוב, אם יש לכם כאלה. נבצע אופטימיזציה לחשבון קיים ולסרטונים קיימים ביוטיוב. נשתף את הסרטונים ברשתות החברתיות הנ"ל.

 

  • בלוגים:

נפתח עבורכם בלוגים אישיים או עסקיים במבחר פלטפורמות, נכניס לתוכם מידע ראשוני ונבקש מכם לעדכנם מדי פעם.

 

  • אינדקסים:

נרשום את עסקכם/עיסוקכם באינדקסים מקצועיים רלוונטיים. לדוגמא, אם את/ה מורה פרטי או גנן או קואצ'ר נרשום אותך באינדקסים בנושא, כך שתזכה לא רק לאזכור חיובי אלא גם להרחבה של פעילותך המקצועית.

 

  • מאמרים:

נפרסם מאמרים מקצועיים מטעמכם באתרי מאמרים ואח"כ נשתפם ברשתות החברתיות.

 

  • פורומים:

נאתר עבורכם פורומים מקצועיים המתאימים לתחום פעילותכם וננחה אתכם להשתתף בהם מדי פעם בתחום מומחיותכם. כל תשובה שלכם תכלול את שמכם המלא.

 

  • ויקיפדיה:

במקרים מסוימים ונדירים ניתן לרשום אתכם כערך בויקיפדיה או לפחות להזכיר אתכם בתוך ערך קיים. אם נצליח בכך – מה טוב משום שזהו אזכור חיובי בהחלט.

 

  • אזכורים חיוביים נוספים:

ננסה לרשום אזכורים נוספים, חיוביים, באתרים שבהם יש לכם אזכור שלילי (גוגל מראה בדרך כלל אזכור אחד או שניים מאותו אתר). לדוגמא, בפורום מסויים שבו מופיע אזכור שלילי שלכם נוסיף אזכור חיובי אחד לפחות.

ננסה לרשום אזכורים נוספים, חיוביים, גם באתרים שבהם יש לכם אזכור חיובי משום שכאמור גוגל מראה לפעמים יותר מאזכור אחד מאותו אתר.

על פי המידע שנאסוף על פעילותכם, ניצור עבורכם כמות מכובדת של אזכורים חיוביים באתרים נוספים, שיתרמו לדחיקה לאחור של האזכורים השליליים מדפי התוצאות הראשונים של גוגל. מדובר בעבודה נרחבת של יצירת מידע אישי ועסקי חיובי רב, קידומו בהדרגה וחיזוקו.

שיתוף האזכורים הנ"ל ברשתות החברתיות.

אם יש כבר אזכורים חיוביים עליכם אך הם מופיעים במקומות גרועים בתוצאות – נחזק ונקדם אותם על מנת שיעקפו את האזכורים השליליים וידחקו אותם מטה.

 

 

אתר אינטרנט אישי או עסקי

 

ללא ספק, אחד האמצעים החשובים ביותר להרוויח אזכורים חיוביים ברשת האינטרנט, הוא הקמת אתר אינטרנט אישי או עסקי. באתר כזה יתנוסס שמכם או שם העסק שלכם בכותרת האתר ובמקומות שונים בגוף הטקסט ובתיאורי התמונות, ולכן הוא יזכה למקום גבוה מאד בתוצאות החיפוש של שמכם. לא נקים עבורכם את האתר אך נוכל ללוות את תהליך הקמתו על ידיכם, או שנבצע אופטימיזציה לאתר קיים, אם יש לכם כזה. כמו כן ניצור קישורים לאתר ממקומות שונים. כל זאת על מנת שיעמוד בקריטריונים של השגת אזכורים חיוביים במקום גבוה. אם גוגל עדיין לא "גילה" את האתר משום שהוא אתר חדש נדאג שגוגל יגלה אותו תוך זמן קצר במיוחד.

מובן מאליו שלאתר אישי או עסקי יש גם יתרונות מובהקים מבחינת הרחבת הפעילות העסקית שלכם.

 

 

ניהול מוניטין ?  דחיקת מוניטין שלילי ?  קבלו ייעוץ חינם

 

נשמח לתת לכם ייעוץ ראשוני חינם בנושאי ניהול מוניטין חיובי ושלילי. נסו אותנו.

צרו איתנו קשר

 

ניהול מוניטין ודחיקת תוצאות שליליות

ניהול מוניטין ודחיקת תוצאות שליליות בגוגל

Comments are closed