טיפים לפרסום אתר מחוץ לרשת האינטרנט

קידום ושיווק אתר אינטרנט מתבצע מן הסתם ברובו בתוך רשת האינטרנט, אך אפשר ורצוי לבצע פעולות רבות מחוץ לרשת האינטרנט, פעולות שיועילו מאד לקידום ושיווק האתר. המטרה המרכזית היא לחשוף את דבר קיומו של האתר בפני כמה שיותר מבקרים פוטנציאליים. יותר מבקרים פירושו יותר המרות (רכישות). אם אין ברשותכם אתר אלא דף פייסבוק בלבד ציינו את שמו במקום כתובת האתר. יחד עם זאת קחו בחשבון שדף פייסבוק עלול להינעל או להימחק ללא הודעה מוקדמת ולכן כמובן עדיף אתר אינטרנט:
 
1.       הוסיפו את לוגו וכתובת האתר והאימייל שלכם בכל פרסום הקשור לעסק, למשל בקטלוג המוצרים המודפס של העסק, בפליירים, כרטיסי ביקור ועוד. אם כתובת האתר מסובכת וארוכה, אפשר לכתוב "חפשו אותנו בגוגל: <שם המותג>".

2.       הוסיפו את לוגו וכתובת האתר בכל הודעה לעיתונות ובכל פרסום רשמי של העסק.

3.       אם עדיין אין ברשותכם כרטיסי ביקור ומוצרים משרדיים כאלה ואחרים הנושאים את פרטי החברה/המותג, כולל כתובת האתר – כדאי שתכינו אותם במהירות. כדאי שתדעו: אנשים נוטים לשמור כרטיסי ביקור.

4.       רשמו את לוגו וכתובת האתר והאימייל בכל טפסי המשרד: הזמנות, חשבוניות, המחאות, כרטיסי ביקור, מעטפות הדואר וכל חומר אחר המודפס במשרד. פרטים אלה הן מעתה חלק מסימני הזיהוי של העסק בדיוק כמו מס' הטלפון והפקס.

5.       בכל ההתכתבויות של החברה הוסיפו בלוגו או בכותרת את פרטי האתר והאימייל.

6.       הוסיפו את כתובת האתר בכל רישום שבו מופיע העסק ברשת האינטרנט ומחוצה לה, כמו למשל הודעה על תערוכה שבה אתם משתתפים, מבצעים בעיתונות, קופונים ופרסומים דומים. עליכם לזכור: כל מי שמחפש לפי מוצר או בעל מקצוע יוכל לפנות אליכם באופן ישיר דרך האתר.

7.       הוסיפו חתימה אוטומטית בסיומת של כל אימייל שלכם ושל כל עובדי החברה, שתכיל את הלוגו, כתובת האי-מייל וכתובת האתר. בחתימה האוטומטית כדאי להוסיף גם קישור לדף חשוב במיוחד באתר, למשל רשימת מבצעים.

8.       במשיבון הקולי של המשרד והטלפון הנייד הקליטו את כתובת האתר (או ציינו שניתן למצוא את האתר בגוגל לפי שם המותג) וציינו שניתן לשלוח בקשה באמצעות טופס "צור קשר" באתר. טפלו בכל בקשה כמה שיותר מהר.

9.       בכל פקס או תשדורת הנשלחים מהעסק הוסיפו אוטומטית את כתובת האתר והאימייל. עליכם לדעת: ישנם אנשים המעדיפים להתכתב מאשר לדבר אתכם ישירות בטלפון. זה חוסך זמן ללקוח הפוטנציאלי וגם לא מחייב במיוחד כאשר ירצה לברר פרטים ראשוניים לגבי החברה ושירותיה.

10.   בכל מפגש עם לקוחות, חברים או אנשי עסקים, או כל סוג של נטוורקינג, הודיעו למשתתפים על האתר וצרפו לכך כרטיס ביקור. חשוב: התעניינו בעיסוקם של בני שיחתכם. הדבר יתרום לכך שיזכרו אתכם טוב יותר.

11.   טיפ: הפיצו כרטיסי ביקור שלכם במקומות לא שגרתיים, למשל, בתוך המגזינים בחדרי המתנה, בתוך ספרים בספריה ובכל מקום אחר, כיד הדמיון הטובה עליכם.

12.   בכל תערוכה או ועידה שבו אתם משתתפים או מתארחים הוסיפו ליד שם החברה את כתובת האתר.

13.   נאמו בכנסים ואף הדריכו בתחום מומחיותכם במרכזי ההדרכה הרלוונטיים. כתובת האתר שלכם צריכה להופיע בצורה בולטת על השקפים למשל.

14.   פרסמו את האתר בכל גימיק או גאדג'ט פרסומי (עטים, מאפרות, משטחים לעכברים, שעונים, מגנטים וכו').

15.   הדפיסו פליירים, סטיקרים, חולצות וכדומה עם לוגו וכתובת האתר.

16.   הדפיסו את לוגו החברה וכתובת האתר על כלי הרכב של החברה.

17.   שמרו את מכתבי הלקוחות ומאמרים הנמצאים ברשותכם על מנת שתוכלו לעשות בהם שימוש. תתפלאו לשמוע כמה אפשרויות יש, למשל, עיבוי הטקסטים באתר באמצעות אותם מכתבים ומאמרים, הקמת דף המלצות לקוחות, בניית רשימת דיוור מהאימיילים של הלקוחות לצורך משלוח ניוזלטר ועוד.

18.   הציעו ייעוץ חינם ללא התחייבות ללקוחות פוטנציאליים.

19.   השתמשו באנשים או בגורמים נוספים על מנת להפיץ את כתובת האתר, המוצרים והשירותים שלכם.

20.   הציגו עצמכם בפני העיתונות המקומית ואף הארצית כמומחים בתחומכם. הדבר עשוי להפוך אתכם לנקודת מטרה בכל פעם שהעיתונאים יצטרכו לראיין מומחה או לכתוב כתבה בתחום המומחיות שלכם.

21.   נצלו כל הזדמנות לפרסום חינם ברשת האינטרנט ומחוצה לה.

22.   וודאו שכל העובדים בעסק או במשרד מכירים את האתר על בוריו. ברירת המחדל של מחשבי המשרד תהיה כמובן דף הבית של האתר.

23.   קבעו את דף הבית של האתר כברירת מחדל בכל מחשב שיש לכם גישה אליו: במשרד, בקפה אינטרנט, במלון, בספריה, בבית הספר, באוניברסיטה וכו'.

24.   פרסמו מודעות בעיתונות המקומית ואולי גם בארצית. מרכיב בולט במודעות יהיה כמובן האתר.

25.   פרסמו את האתר על לוחות המודעות במרכזים המסחריים הקרובים אליכם, במינימרקט השכונתי, במתנ"ס, בכניסה לאוניברסיטה וכו'.

26.   אם אתם נותני שירות או מתקיני מוצר בשטחו של הלקוח, פרסמו את עצמכם במקביל, בשטח הלקוח או בסביבתו. למשל, אם אתה מתווך דירות, רשום את כתובת האתר והלוגו על השלט למכירה.  לאחר שהדירה נמכרה תלה, בהסכמת רוכש הנכס, שלט בנוסח, למשל:   "הנכס נמכר !  תיווך גדעוני www.gidony.co.il ".  או למשל, אם אתה שיפוצניק, תלה על הנכס, לפרק זמן מסוים, שלט גדול ובולט ובו פרטיך כולל כמובן הלוגו וכתובת האתר.

27.   שלחו ללקוחותיכם כרטיסי ברכה לחגים, ימי הולדת וכו' באימייל או בדואר רגיל. הכרטיסים ישאו כמובן את לוגו וכתובת האתר.

28.   צרו שותפויות עם עסקים רלוונטיים והבליטו את עובדת קיומו של האתר שלכם.

29.   על דלת הכניסה לעסק תלו שלט של שעות הפתיחה עם הערה: "ניתן להשיג אותנו או לרכוש מוצרים 24 שעות ביממה באתר שלנו: www.gidony.co.il"

30.   בכל ספר אורחים במלון או אירוע כל שהוא חתמו את שמכם כולל כתובת האתר.

31.   אם האתר הוקם זה עתה או שודרג, שלחו מכתבים לכל מי שקשור לעסק שלכם והבליטו את עצם הקמת/שדרוג האתר וכמובן את כתובת האתר.

32.   אם אופי הפעילות שלכם מאפשר זאת: נסחו הודעה לעיתונות, שתכיל כמובן גם את כתובת האתר שלכם, והפיצו אותה למערכות העיתונים הרלוונטיים. רצוי בליווי תמונות.

33.   יש להתמיד ולענות בהקדם לכל פניה אליכם דרך האתר או האימייל.

Comments are closed